Wij maken van individuele bewoners van een pand een community in de wijk

LIFE met mylivy genomineerd voor de Amsterdamse Nieuwbouwprijs

Voor de Amsterdamse Nieuwbouwprijs is het project LIFE van mylivy genomineerd. Dit is een prijs voor het beste of mooiste nieuwbouwproject van Amsterdam. Deze prijs wordt georganiseerd door AT5, gemeente Amsterdam, Bouwend Nederland en Amsterdamwoont.nl. Een publieksjury van 181 Amsterdammers heeft 10 projecten genomineerd, waaronder LIFE. We zijn hier natuurlijk erg trots op!

Voor meer informatie en stemmen, kijk op: amsterdamwoont.nl/nieuwbouwprijs

Waarom

We doen dit omdat het er nog niet is: het creëren van een familiegevoel in woongemeenschappen voor senioren. We creëren de lusten van een familie/gezin gevoel: ergens bij te horen en mensen te hebben die naar je omkijken.

Familie is misschien wat groot gezegd maar in een mylivy community kijken we wel naar elkaar om. We creëren een omgeving waar het gezellig is, waar je lekker kunt wonen in je eigen woning en daarnaast altijd gezelschap kunt vinden als je daar zin in hebt, waar je wordt gezien omdat we allemaal een beetje om ons heen kijken. Je kent andere bewoners in ieder geval van gezicht. En je kunt je ook prima terugtrekken als je daar behoefte aan hebt.

Van onze facebook feed:

Zie meer op onze facebook-pagina

Hoe

Onze hostessen maken mylivy tot wat het is. Verbinden is hun missie! Bewoners boeien, binden en verbinden is hun doel en passie. Het gaat daarbij in oprechte interesse in anderen, in het keer op keer maken van een echte connectie met een bewoner.

Onze hostessen zijn niet suf. Het zijn leuke mensen waar wat mee te beleven valt. Ze kenmerken zich door een ongekende levenslust en hun enthousiasme werkt aanstekelijk, ze hebben een uiterst positieve houding, energie en zin om er weer een leuke dag van te maken voor henzelf, hun collega’s maar vooral de bewoners.

Ze hebben oog voor een grote groep bewoners, kunnen met iedereen overweg, maar hebben ook interesse in het individu. Onze hostessen vullen eigenlijk de “kind van” rol in voor onze senior bewoners.

Door middel van de community, welke bestaat uit een hostess en een online platform nodigen we altijd iedereen digitaal uit, de bewoners bepalen zelf of ze willen komen en mee willen doen met een activiteit. Door goed naar de bewoners te luisteren en ze gewoon goed te kennen, kunnen wij activiteiten en uitjes organiseren die bij ze passen. Er is geen enkele druk om mee te doen. Niet iedereen zal alle activiteiten leuk vinden. Daarom zijn er verschillende interessegroepen. Als bewoner zit je in bepaalde interessegroepen terwijl andere niet aan jou zijn besteed. De hostess inventariseert dit bij een eerste kennismaking.

Onze hostessen

Dit zijn ze dan: de hostessen.

Ze zijn het aanspreekpunt voor alle vragen die je kunt hebben, wijzen je op leuke nieuwtjes en activiteiten in het pand of in de buurt.

Maatschappelijk vastgoed

Wij staan voor een leuke, actieve en gezonde woonomgeving, waar je wilt wonen. Dit is niet alleen mooi voor de bewoners, maar ook voor de eigenaren: de kwaliteit neemt toe. Doordat er beter contact en sneller contact is met de bewoners en de community, kunnen eventuele problemen vroeg worden ontdekt.

Wat

We bieden leuke hostessen waarmee wat te beleven valt. Ze zijn er voor jou en al je vragen. Ze leveren ondersteunende diensten en gezelligheid in het pand.

Iedereen heeft de beschikking over een geavanceerd digitaal portaal. Hiermee kunnen bewoners met elkaar communiceren. Lees meer

Onze app is voor iedere bewoner de manier om zich verbonden te voelen met zijn of haar buren. Op deze app worden ook ideeën voor activiteiten aangedragen en kunnen bewoners in subgroepen deelnemen aan andere activiteiten of meepraten over andere onderwerpen.

Tenslotte kunnen aanvullende producten en diensten worden afgenomen om comfortabel te wonen. Denk aan betrouwbare en voorspelbare taxiservice en was- en stomerij diensten. Ook schoonmaakhulp of andere ondersteunende diensten kunnen worden aangeboden. Afhankelijk van de afspraken op de locatie.

Mogelijkheden

Community basis

Wilt u uw bewoners meer ondersteunen in welzijn en welbevinden? of wilt u stimuleren dat bewoners meer met elkaar gaan doen en meer sociale interactie hebben? of wilt u de vragen van uw bewoners kanaliseren naar het juiste loket? Dan kan mylivy u daarbij helpen. Lees meer

De mylivy community blijft leuk omdat deze niet alleen digitaal leeft, maar er actief energie in wordt gestoken door de hostess.

De gebruikers vinden het prettig om op de hoogte te worden gehouden van activiteiten en zelf te kiezen waar ze wel of niet aan meedoen. Het is een open systeem waar ook nieuwe buurtbewoners bij aan kunnen sluiten.

Vitaliteit

Mylivy FIT hebben wij ontwikkeld voor de bewoners. Hoe fijn is het om in je eigen woonomgeving aan je gezondheid te kunnen werken?

Mylivy FIT is gebaseerd op 6 pijlers: voeding, beweging, slaap en ontspanning, mentale kracht en energiemanagement. Lees meer

Op deze pijlers hebben we een programma met een doorlooptijd van een jaar ontwikkeld waarin iedere maand een andere pijler wordt besproken. Het programma bestaat uit maandelijkse kennissessies waarbij de bewoners kunnen luisteren naar informatie over de pijlers.

In de groepssessies oefenen we in real life om in beweging te komen op de pijlers. De geleerde theorie wordt dan in de praktijk gebracht. Tenslotte zijn er wekelijks klasjes waar de bewoners bij aan kunnen sluiten ten aanzien van yoga, mindfullness en pilates.

Mylivy FIt zorgt dat uw woonomgeving aanvoelt als een wellness center.

Hospitality to the max

De hostessen van mylivy zorgen niet alleen voor een community waar iedereen zich thuis voelt, maar zijn ook het aanspreekpunt voor de bewoner ten aanzien van de woning. Issues, vragen, klachten, verzoeken om onderhoud, de hostessen brengen de boodschap over en zorgen voor indiening bij het juiste loket. We kunnen onze apps daarop aanpassen of de hostessen voeren de verzoeken in in uw systeem op hun iPad’s. Lees meer

Ook informatie van de pandeigenaar naar de bewoners kunnen wij verzorgen. Algemeen gepland onderhoud, liftproblematiek, wij hebben via apps en hostessen direct toegang tot uw bewoners.

Ook zijn we een vraagbaak voor alledaagse dingen die de bewoners zelf niet meer zo makkelijk oppakken of uitzoeken zoals bijvoorbeeld "mijn printer werkt niet meer" of "hoe kom ik aan een ov chipkaart"? We weten het antwoord misschien niet zelf, maar gaan dan op zoek naar antwoorden of schakelen derde partijen in. Als we het antwoord niet direct kunnen vinden dragen we dit over op de volgende hostess die dienst heeft om dit verder op te lossen.

MyLiving

In de MyLiving bieden we een gezamenlijke Living voor de Community. Hier kunnen de bewoners lekkere koffie drinken met andere bewoners of met hun familie en kunnen ze rustig een krantje lezen aan de leestafel. De hostessen zijn ook aanwezig om even een praatje te maken. Lees meer

De exploitatie van de Barista corner kunnen wij voor onze rekening nemen. Hierbij kunt u denken aan een Barista met alle mogelijke verschillende koffie’s en cappuccino's en een beperkt assortiment aan sweets. Ook is het assortiment uit te breiden met behulp van lokale ondernemers uit de buurt of als het meer gaat om een lunchcafé met een van onze horeca partners. De prijzen die we hanteren zullen maatschappelijk zijn. Onze primaire bedoeling met de Living is om bewoners te trekken. Je mag er ook zijn zonder iets te bestellen!

Zorgdomotica

We kennen uw bewoners en hebben een band met ze opgebouwd. Wij houden dus ook een oogje in het zeil. Dat wil zeggen we houden de bewoners in de gaten en denken mee als er zich langzaam veranderingen aandienen. Denk aan kleine veranderingen in mentale of fysieke zin of grote tijdelijke beperkingen als operaties. We functioneren daarbij als een klankbord voor de bewoner en kennen de wegen naar verschillende zorgloketten. Lees meer

Daarnaast zijn wij goed op de hoogte van de laatste ondersteunende technische oplossingen en kunnen deze koppelen aan ons platform. Denk aan alarmeringen bij valgevaar van een bewoner of sensoren in de woning bij nachtelijke dwalingen. Op deze manier kunnen wij passende domotica oplossingen installeren met behulp van lokale zorgorganisaties die wij inschakelen. Wij doen de techniek en we laten de verpleegkundige zorg over aan degenen die daar meer verstand van hebben. Zo helpt iedereen een handje mee.

De zorg kan bij mylivy opgeschaald worden al naar gelang de behoefte. Zo kunnen we samen langer zelfstandig thuis wonen.

Online

De rol van de hostess is heel belangrijk in ons concept maar zij heeft onze app echt nodig om iedereen even veel aandacht te geven en bereikbaar te zijn. De app zorgt ook voor suggesties voor activiteiten, lokaal nieuws en input over de wensen van bewoners voor nieuwe initiatieven.